nagrzewnice master


Dlaczego tak chętnie inwestuje się w ogrzewanie podczerwienią?


W dzisiejszym tekście zastanowimy się nad tym, dlaczego tak dużo osób inwestuje w ogrzewanie podczerwienią. Właściwie powinniśmy napisać, nie tyle osób, co podmiotów. Ogrzewanie podczerwienią jest bowiem stosowane w bardzo dużej ilości firm, które dbają o jakość powietrza, ale co tu dużo mówić – troszczą się też o finanse. Podobnie jak panele słoneczne, ogrzewanie podczerwienią to inwestycja długoterminowa, która zwraca się w dłuższym horyzoncie czasowym. Biorąc jednak pod uwagę rosnącą cenę węgla i mediów, jest to świetne rozwiązanie dla małych domów, dużych budynków oraz dla wszystkich tych, którzy ponad wszystko cenią sobie wygodę i troskę o środowisko naturalne w którym żyjemy.




Koszty montażu instalacji grzewczej

nagrzewnice master

Koszty montażu instalacji grzewczej bywają bardzo różne i są one uzależnione od wielu różnych czynników. Ceny takich instalacji mogą być ustalane indywidualnie oczywiście po wzięciu pod uwagę wszystkich realnych kosztów związanych z ich montażem. Trzeba pamiętać, że od sposobu montażu instalacji grzewczej zależy to, jak duże koszty będą potem ponoszone podczas jej używania. Dlatego nikogo nie dziwi fakt, że tak wiele osób przez montażem instalacji zasięga porad u wielu fachowców z zakresu ogrzewania budynków mieszkalnych. To pozwala im na znalezienie najlepszego dla siebie rozwiązania pozwalającego na dobrze prowadzone ogrzewanie budynków w rozsądnej cenie. Dzięki temu zwrócą się wszystkie wydatki poniesione podczas samego montażu.


Nagrzewnica samochodowa

Nagrzewnica samochodowa

Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny.

Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem.

Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy:

W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania
Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego.

W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej.

Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa


Dodane: 15-05-2019 20:53

Widok do druku:

nagrzewnice master